Saturday, May 21, 2011

Final fligths on the Archer

Vandaag heb ik normaal gezien mijn allerlaatste solovlucht gedaan op de Piper Archer hier in de States. Het was vandaag wel maar een kleine missie die bedoeld was om de manoevers in de practice areas wat te gaan herhalen. Ik vond het een beetje stom om daarvoor zo vroeg te moeten opstaan maarja, ik ben de laatste weken bijna elke dag al moeten opstaan om 2h30 ofzo om op te stijgen om 5h30. Het werd wel elke morgen wat moeilijker om op te staan moet ik zeggen. :p

Een uurtje manoevers doen, een paar patronen draaien op falcon en om 7h alweer aan de grond. Ik lag weer in mijn bed voor 8h en heb dan maar verder geslapen tot 13h30 ^^ Dat is het leven van een student piloot in de VFR fase, slapen, opstaan, vliegen, terug slapen, ganse dag de luierik uithangen, voorbereiden voor de dag erna, weer slapen, vliegen, slapen... :p

Gisteren ben ik voor mijn laatste lange navigatievlucht naar Blythe gegaan. Dat is een kleine luchthaven juist over de staatsgrens in California. Nu kan ik tenminste toch zeggen dat ik daar geweest ben en buiten Arizona ook heb gevlogen :p Wel leuk om te doen, maar het was eerlijk gezegd een redelijk makkelijke navigatie, het was voor het grootste deel van de vlucht de I10 volgen, de colorado rivier oversteken en je bent er. Maar het duurde wel bijna 2h voor ik er was.





Eergisteren is ook een nieuwe groep van onze school aangekomen, 6 nieuwe pilootjes in spe. Nu zijn wij tenminste niet meer de nieuwste groep van onze school hier. Stilletjes aan beginnen ook de andere groepen van de klas voor ons hun training hier af te ronden. Yves is sinds een paar dagen aan het vliegen op de DA42 en zal ons binnen een kleine twee weken verlaten.

Ik begin normaal gezien ergens eind volgende week op de DA40 voor mijn instruments training. Maar daar moet ik eerst nog een checkride voor doen, deze zal gebeuren na mijn laatste vlucht met mijn instructeur. Die staat normaal morgen op het programma maar ik ben nog altijd niet op het rooster gezet dus de kans zit erin dat ik morgen nog eens een vrije dag heb. Een nieuwe kans voor te gaan tuben misschien? :)

Ik zit hier ondertussen al bijna 4 maanden en ga eindelijk de VFR fase achter mij laten de komende week, hopelijk gaat de IFR fase een beetje sneller en met wat minder problemen als deze fase. Als er genoeg vliegtuigen beschikbaar zijn kunnen ze ons mits wat moeite wat versnellen om de achterstand in te halen. Maarja, ze moeten ook kunnen en willen natuurlijk. Anyway ik kom nog niet direct naar huis.

No comments:

Post a Comment