Sunday, May 15, 2011

updeet

Weer even een kleine update seh.

Ik ga beginnen met wat minder goed nieuws... Bob van onze klas heeft nl besloten om zijn training te stoppen hier en terug te keren naar Belgie. De training was al vanaf het begin turbulent voor Bob en een modulaire pilootopleiding gaat hem misschien wel beter liggen. Het was natuurlijk wel een opdoffer voor de rest van ons, een klasgenoot weg, een maat weg, weer even met de neus op de feiten gedrukt dat niet alles gaat zoals het zou moeten voor iedereen.

Voor de rest, ik ben weer een aantal missies verder. Ik heb zojuist missie 47 afgewerkt, nog twee solomissies en een dual missie te gaan voor mijn check. En als ik die slaag ga ik verder met instrument vliegen op de DA40. Een nieuw toestel, nieuwe instructeur, simulatorsessies en een compleet andere manier van vliegen. Ik kijk er naar uit. Alex van onze klas is de eerste die al geslaagd is op zijn check, Roxane is nu aan de beurt vandaag of morgen en ook de rest nadert die missie 51.

Ik ben naar Safford gevlogen vandaag, een klein luchthaventje in het zuidoosten van Phoenix, niet zo ver van Tucson. Het ligt omgeven door bergen en het is wel mooi om te zien eigenlijk. En het was er zo stil, ik was zo goed als de enige op de luchthaven daar. Eventjes genieten van het uitzicht en de stilte dan maar. :)

Ondertussen heb ik ook geprofiteerd van de dollarkoers om men eigen een vroeg verjaardagscadeau te kopen, een nieuwe headset. Ook met dank aan mama en papa natuurlijk. Ik heb er drie missies mee gevlogen en ben er echt content van. Geen pijnlijke headset van school meer, maar een zachte, degelijke headset van David Clark met noise cancellation. Maakt toch wel wat verschil als je een paar uur moet vliegen. Voorlopig zijn geld wel waard!

Over vier dagen komt ook de nieuwe groep aan van onze school, weer 7 a 8 nieuwe pilootjes in spe van SFA. Maar ze zijn niet de enige, gisteren zijn er 30 Vietnamezen aangekomen, en er zijn in totaal nog een 40 tal nieuwe mensen op komst blijkbaar. Nederlanders, Belgen, Portugezen,...

Maar er zijn ook weer een aantal mensen die vertrekken. Van de klas voor mij vertrekken er de komende weken weer een deel, waaronder ook Yves binnen een week of twee. :( We hebben veel tijd met elkaar doorgebracht maar het gaat toch raar zijn als hij weg is.
Gelukkig is Thomas, die zijn CPL gehaald heeft eergisteren, nog een maandje hier. En er zijn nog genoeg andere mensen om u mee te amuseren. Maar geen Yves jammer genoeg na twee weken.

Maar ik zit halverwege normaal gezien, dus dat is toch al positief. Nog twee drie maanden snikheet weer doorstaan en ik kan naar huis komen. Maar dat is nog eventjes wachten, nog vele vlieguurtjes te gaan.

No comments:

Post a Comment