Monday, May 2, 2011

Update

Blijkbaar werd het nog eens tijd voor een update hier volgens sommige subtiele berichten ;)

Het is ondertussen 2 mei, sinds vandaag een heel ander Amerika volgens sommigen. Er is blijkbaar een of andere Osama bin Laden gedood en dat vinden ze hier wel leuk. Ik ben zelf nog niet echt verder geraakt dan de springs hier en het school dus ik kan niet zeggen hoe de sfeer hier is over dat feit.
Wat ik wel weet is dat ze in de McDonalds geen gratis McFlurry wouden geven omdat hij dood is. Dat noemen ze dan het Country of freedom enzo. :(

In verband met het vliegen, ik ben vandaag voor de derde dag op rij gecancelled. Ik moet normaal mijn long navigation doen naar Lake Havasu en Bullhead. Dat is een vereiste missie van minstens 300 nautical mile oftewel een 555km waarbij ik twee keer moet landen en een handtekening moet vragen als bewijs dat ik er geweest ben. Het probleem is dat het daar nogal eens fel kan waaien en dat was de laatste drie dagen dan ook het geval. Ik had dan ook voor vandaag een andere missie voorbereid als alternatief om toch niet weer aan de grond te blijven vandaag.
Dat is ook niet gelukt, het was overal goed weer en de winden binnen men limieten buiten het moment dat ik juist terug ga zijn hier. Dan moet het natuurlijk weer juist buiten men limieten liggen. Zucht...

Nuja, ik heb ook ontdekt dat ik vandaag voor de 11e dag op rij gepland ben geweest. Het maximum aantal dutydagen dat we mogen krijgen is 11 en dus heb ik een dag vrij gevraagd voor morgen. Ik heb wel van die 11 dagen maar 7 dagen gevlogen maar ik ben wel elke keer naar school moeten gaan om 4h en om 2h moeten opstaan voor men voorbereiding te maken. Het grootste deel van die dagen toch. Ik ben wel toe aan een dagje dat ik me kan uitslapen.

En blijkbaar heb ik sinds begin april nog maar 4 dagen gehad dat ik niet gepland ben geweest. Moest ik al die dagen ook gevlogen hebben dan zou ik nu al op de DA40 zitten. Maar moeder natuur beslist daar anders over vantijds...

Maar het kan soms snel gaan dus ik klaag niet echt. Ik vlieg liever elke dag zodat ik mijn achterstand wat kan verkleinen want ik sta ondertussen al een kleine maand achter op schema. Maar wij allemaal bijna dus ik ben niet alleen.

Hopen dat ik snel verder kan doen want ik wil hier niet veel langer zitten dan ik moet. Daarvoor mis ik die belgische juupkes, mijne eigen auto en vrienden/familie te veel voor. Maar ik zal het wel overleven ;)

Veel meer heb ik ondertussen niet te zeggen buiten dit dan: FORZAAAAAAAA RACING! (die pipo's gaan verdomme nog kampioen spelen als ik er ni ben e! ) Maar Mesa zal het geweten hebben als het ooit zover zal komen :p

No comments:

Post a Comment