Tuesday, April 26, 2011

Crosscountry navigatie

Sinds Rob en Steve weg zijn heb ik na een aantal cancellations eindelijk mijn T29 checkride kunnen doen. Dat is de checkride die moet bepalen of je solo navigatievluchten kan uitvoeren op een goede en veilige manier. Na de incomplete van vorige week heb ik bij de herkansing met onze chief flight instructor een goede vlucht gevlogen en was ik dus geslaagd op deze checkride.

Mooi meegenomen was het feit dat deze check was op de dag voor mijn instructeur naar huis vertrok. Hij kon dus met een goed gevoel terug naar Belgie vliegen. :) Mijn nieuwe instructeur heb ik ondertussen ook al leren kennen, Michel G. Een belgische instrcteur die al tientallen jaren in de States woont en hiervoor 21 jaar bij de Lufthansa vliegschool instructie heeft gegeven. Een mooie staat van dienst dus.

Ik heb ondertussen al twee solo navigatievluchten gevlogen en ook mijn eerste dual met Michel. De vlucht van vandaag was vroeg maar echt zalig. Om 4h op school zijn om voor te bereiden en om 5h55 op te stijgen richting Ryan. Een mooie zonsopgang aan mijn linkerkant, stabiele lucht en een mooie vlieger, meer moet dat niet zijn :)

In Ryan ben ik gestopt op de parking vlak voor het restaurant (zalig toch) en heb ik een broodje spek met ei gekocht voor onderweg. Had ik wat meer tijd gehad kon ik daar even blijven zitten maar die heb je hier jammer genoeg niet veel. Om 8h40 ben ik dan terug geland in Falcon en zo kon mijn dag eigenlijk pas beginnen na een mooie vlucht. Ik heb het niet slecht gedaan voor een eerste navigatievlucht naar onbekend terrein vond ik zelf.

Morgen waarschijnlijk weer van dat en dat nu de komende weken aan een stuk door. Eindelijk eens wat tempo in deze opleiding, het zou tijd worden.

No comments:

Post a Comment