Friday, April 1, 2011

Its getting hot in here, so...

36 graden in de schaduw. Sinds deze week weet ik dat ik en ongetwijfeld de rest ook, nog gaat afzien hier in de zomer. Tel hier nog een tien graden bij voor de zomermaanden en nog eens een extra 10 a 15 graden voor in de cockpit van de vliegtuigen...

Gelukkig gaat het nog redelijk in de Archer, het heeft zo geen volledig glazen koepel waar ge in begint te stomen van het moment dat de zon er begint op te staan. Venstertje open, fan aan en het is nog doenbaar.

Zoveel mogelijk in de morgen vliegen, of in de avond, dat is waar ik op hoop voor het moment.

Maar ik probeer niet teveel te klagen, er zijn mensen die zouden smeken voor deze temperaturen, al is het in Belgie ook zo slecht niet op het moment.

Genoeg over het weer gepraat, het vliegen nu!

Ik heb vandaag weer een dubbele vlucht gevlogen, eentje solo en eentje met instructeur. De solo ging redelijk maar de missie met instructeur ging redelijk goed. Het was de voorbereiding op mijn eerste solovlucht buiten Falcon Field luchthaven. De Southeast practice area is de bestemming voor mijn twee solomissies van morgen. Het is toch even wennen want je bent niet de enige die er rondvliegt en nu zit er geen instructeur meer langs je om naar verkeer te kijken of om te helpen bij de communicatie. Allemaal mijn taak morgen.

Maar het zal wel lukken, het is een keertje plezant zo weggaan van de luchthaven hier en zelf wat manoevers te oefenen. Lekker steep turns trekken, stalls en slow flight oefenen. En op de terugweg wat patronen draaien om de landingen wat bij te schaven.

Ik kijk er wel naar uit. Zelf verantwoordelijk zijn voor jezelf, je vliegtuig, te taken en de afstand houden van je medepiloten rondom je.

En terwijl je dat doet zweet ge u te pletter, straks een beetje water koud zetten om mee te pakken. Want een frigo hebben we jammer genoeg niet in het vliegtuig, en ook geen stewardeskes die u een fris drankje komen presenteren.
Gelukkig is er de zwarte limo zonder airco nog... :p

Drinken is de boodschap zeggen ze! Maar ik heb een vaag vermoeden dat ze geen bier bedoelden... maar dat vergeten we maar een af en toe zeker ;)

No comments:

Post a Comment