Tuesday, April 19, 2011

Aankomst Steve en Rob

Oef, eindelijk nog eens tijd gevonden om mijn blog te updaten. Ik heb het zo verschrikkelijk druk gehad de afgelopen twee weken dat ik geen tijd of goesting had om hier nog iets te zetten. Maar nu ben ik gecancelled dus heb ik de rest van de dag vrijaf en daar profiteer ik nu even van.

We beginnen bij het begin, vorige week zijn mijn broer Steve en een van mijn beste maten Rob toegekomen in Phoenix. Ze zijn veel later toegekomen dan gepland door 2h vertraging in chicago maar ze waren er toch geraakt. Wij kwamen toe in de aankomsthal om 00h35 en nog geen minuut later kwamen te afgelopen dus het was wel ideale timing :)

Ze werden in stijl afgehaald door Yves, Thomas en ikzelf met onze limo. Het blijft een heerlijke auto en we  blijven hoofden doen draaien als we voorbij rijden.

We zijn direct gaan slapen bij aankomst in mijn appartement want ik had een vlucht de dag erna en ook Steve en Rob waren moe van een lange reis. De dag erna zijn we eerst inkopen gaan doen en erna hun huurauto gaan halen. Daar hadden we een gelukje want ze kregen een gratis upgrade, een mooie sedan ipv een kleinere economische auto. Dat is altijd plezanter om mee te rijden natuurlijk, zeker voor de grote afstanden die ze gingen doen.

's Middags heb ik afscheiden moeten nemen van hun want ik moest vliegen en erna had ik nog briefings tot 21h savonds. Ik was er een beetje lastig om want de timing kon niet slechter. Een ander plan dan maar: smorgens direct naar de verhuur maatschappij gegaan en mij een mustang gehuurd voor twee dagen. Ik had sowieso de hele dag al vrij en er was een kans dat ik de dag erna ook nog vrij had.

Een mooie mustang cabrio, mooi weer en goede muziek, meer had ik niet nodig voor een begin van een mooie dag. Ik had afgesproken met Steve en Rob aan Montezuma castle en van daar gingen we dan samen nog wat doen tot savonds in Flagstaff. Daar zag ik online dat ik moest vliegen de dag erna, maar het was een checkride en die mocht ik nog niet doen. Ik had nl nog wat tekort aan solotijd en en dan mag ik die checkride niet vliegen. Na wat gebel naar mijn instructeur had ik dan de bevestiging dat ik ook de dag erna niet moest vliegen. Ideaal dus want zo heb ik uiteindelijk twee volle dagen met Steve en Rob doorgebracht. Ik ben savonds wel nog van Flagstaff teruggereden naar Mesa, een rit van 4h. Maar het is hier zo heerlijk om te rijden op de snelwegen, zo groot, zo zacht en weinig tot geen verkeer. Dat ga ik echt missen eenmaal terug in BelgiĆ«.

Mijn avonturen met Steve en Rob ga ik in een volgende blog zetten. Kwestie van wat overzicht te bewaren ;)

No comments:

Post a Comment