Monday, August 1, 2011

Final flights DA40...I hope :D

Vandaag heb ik alweer twee vluchten gedaan op de DA40. Na een tweetal weken bijna elke dag twee missies per dag te vliegen nader ik het einde voor mij op de DA40. Ik heb nog een drietal vluchten te gaan voor mijn laatste check eraan komt. Ik heb morgen ook voor de derde dag op rij een verschillende instructeur... ze willen ons op tijd klaar hebben voor de CPL check einde augustus ergens en dat doen ze zo dan maar. Morgen moet ik zelf wel maar 1 vlucht vliegen maar nog eentje backseaten bij Thibaut. Afhankelijk van of ik nog twee missies op een dag moet vliegen en of ik een extra missie moet vliegen heb ik einde deze week of begin volgende week mijn check, de laatste op de DA40.

Eenmaal die laatste hindernis overwonnen komt het serieuze werk eraan, de DA42 Twinstar. Dat is een tweemotorig toestel waar ik ook mijn CPL check ga moeten vliegen zowel hier als in BelgiĆ«. Dat zijn ook maar een 15 tal missies en dan is het zover. Spannend natuurlijk want daar op slagen wil ook zeggen dat ik eindelijk weer het vliegtuig op mag richting Zaventem. Het is natuurlijk nog wel een maandje maar toch, ik kijk er naar uit.

Een klein nieuwtje was dat de nieuwe Boeing 747-800i jumbo jet hier een weekje heeft gestaan. Dat is de nieuwe grotere versie van de jumbo zoals velen hem wel kennen. Jammer genoeg een beetje ver van een plaats om hem mooi te fotograferen maar ik ben er toch bijna langs gevlogen. Een pracht van een zicht dat toestel en lekker groot. Wie weet zit ik ooit bovenaan in dat cockpitje ervan :p

Ik heb voor de rest amper iets gedaan buiten vliegen, studeren slapen en luieren op die zeldzame momenten dat ik eens tijd had. Nu en dan eens naar de bioscoop gaan, eens uiteten gaan of eens op stap gaan. Dat laatste was de eerste keer sinds vier maanden geloof ik. En dan nog wel als bob, wat ook best grappig is tussen al die dronkenlappen.

Ondertussen hebben er weer een aantal mensen van onze school of die onder ons programma vliegen hun CPL gehaald en die gaan dan ook weer naar huis een van de komende dagen. De volgende die vertrekken zijn wij dan! Ik heb veel mensen zien komen en gaan maar ik ga toch blij zijn als ik zelf eens mijn koffers kan pakken.

Niet veel nieuws verder, het is nog steeds lekker heet en hebben af en toe nog wel eens zandstormpje boven onze kop hangen. Maar dat kan niet altijd groot genoeg zijn om in het nieuws te komen he ;)

1 comment:

  1. Byvestuk is happy! Nog een dikke maand en ik kom u opwachten in Zaventem! =)

    ReplyDelete