Saturday, August 27, 2011

Hot Hotter Hottest...Mesa!

Het is misschien een beetje wreed om weer te praten over de warmte hier na een onbestaande zomer in België maar de afgelopen week en nu nog steeds eigenlijk is het hier echt overdreven heet geweest. Op zich klaag ik daar niet van maar gezien we hier niet meer mogen vliegen eenmaal de temperatuur boven de 43 graden Celcius is vind ik dat toch maar kut. Want in het begin vlieg je weinig omdat je anders te vroeg gereed zou zijn maar nu heb ik tussen 16 augustus en 24 augustus niet kunnen vliegen. En op twee dagen na lag dat aan het feit dat het hier te warm was. Het was om 9h al 35 graden op de meeste dagen en juist rond het moment dat ik zou moeten vliegen toen bereikte het die grens van 43 graden. En hier begint de temperatuur pas te zakken vanaf 18h als de zon eenmaal onder is. Ik heb dus veel uren op school doorgebracht zonder effectief te kunnen vliegen. Maar ik heb nu toch weer twee dagen kunnen vliegen door rond 10h te kunnen opstijgen wanneer het nog geen 43 graden is. In de lucht op grotere hoogte is het toch wat dragelijker van temperatuur.
Gisteren was het in de streek hier tot 47 graden C geworden. Op zo momenten denk je toch even aan de koude in belgenland en de regen. Maar ik ga er rap spijt van hebben als ik thuis ben denk ik.

Genoeg gezeverd over de hitte en dat ik niet heb kunnen vliegen. Want ik heb kunnen vliegen afgelopen twee dagen en na mijn vrij (nuja vrij...) weekend heb ik nog twee missies te vliegen op maandagmorgen (4h ruddertje trap doen! ). Normaal zou ik dinsdag mijn CPL check hebben maar door twee gedeeltelijk geslaagde checkrides van anderen zou het kunnen dat ik pas woensdag mijn check ga krijgen. Een extra dag om te studeren, te vliegen als ik maandag zou cancellen door technische problemen ofzo en nog een dag extra stressen. Want de laatste dagen begint de stress toch stilaan toe te nemen. Logisch gezien de belangrijkheid van de check en het feit dat de examinator George Mathuvis is. Hij is onze ex chief flightinstructeur, heeft een reputatie van in het Sabena tijdperk en in de belgische luchtmacht. Als er iemand is die kan vliegen van onze school dan is hij het wel! Hij is zeer streng (logisch) maar wel fair. En je leert immens veel van met hem te vliegen, ook al is het voor een check.

Hij is ook lid van de vliegclub van zwartberg en de kans is groot dat ik weer met hem zal moeten vliegen om uitgechecked te worden op een eenmotorig toestel voor ik daarmee zal mogen vliegen in de club. Kan ik ook proberen te profiteren van wat extra lessen van hem te krijgen door samen te vliegen met hem. :D

Als ik eenmaal die check gehaald heb dan is het wachten op ons ticket en kan ik EINDELIJK naar huis komen!!!! De laatste week begin ik er meer en meer naar uit te kijken. Ik zou men koffers nu al kunnen pakken eigenlijk :D Maar toch maar proberen aandacht te houden op de check.

Dus hou vrouwen en kinderen maar binnen, maak alles goed vast en blijf van straat af want binnen een week en half zet ik weer voet aan grond in Genk! En ze zullen het geweten hebben! :D






No comments:

Post a Comment