Thursday, March 24, 2011

Almost solo...

24 maart 2011, 2h snachts: ik ben juist terug van de Hooka Lounge waar ik met Thomas naartoe ben geweest. Dat is een soort loungebar waar je rustig wat komt praten met elkaar en ondertussen aan de waterpijp hangt. Het ziet er op het eerste zicht wat louche uit maar het is echt wel relaxed. Muziek staat niet te hard, je kan er rustig praten met elkaar zonder te moeten schreeuwen en je ligt er letterlijk tussen de kussens te relaxen.

Maar bon, ik heb nog absoluut geen zin om te gaan slapen en gezien alles hier stopt om 2h snachts in Arizona besloot ik maar om nog even deze blog wat bij te werken. Ondertussen is er weer een tijdje voorbij gegaan sinds mijn laatste post.
Ik heb na mijn hearingboard twee extra missies moeten vliegen alvorens ik mijn pre solo check nog eens moest vliegen. De eerste was zaterdag en we hebben enkel patterns gevlogen rond onze lokale luchthaven van Falcon Field. Normaal zou ik zondag ook gevlogen hebben maar we hebben moeten cancellen na 5h wachten op school wegens geen vliegtuig beschikbaar. Ook maandag heb ik niet gevlogen want het weer was echt slecht en er stond heel veel wind. Een typische belgische herfstdag eigenlijk.

Op zich vond ik het niet erg om een keertje die regen en felle wind te zien en te voelen, doet me terugdenken aan ons kleine belgenlandje. Ik mis het toch wel af en toe. Maarja, in plaats van rond te vliegen met een camionette van een niet nadergenoemde cateringzaak vlieg ik hier nu rond in een Piper Archer. Bijna hetzelfde toch... ;)

Na mijn tweede extra missie van dinsdag was het vandaag (eigenlijk gisteren ma soit) de dag van mijn derde poging voor de pre solo check. Uiteindelijk ben ik rond 18h pas opgestegen wat het soms een beetje vervelend maakte met de lage zon. Wel een prachtige avond, beetje wind, blauwe hemel, lekker warm... zo moest het het hele jaar blijven hier.

De check zelf is echt goed verlopen, alles wat ik de vorige twee keer fout deed ging nu vlotjes en na mijn checkgedeelte hebben we nog even verder gevlogen om wat extra instructie te krijgen. Profiteren van de extra vliegtijd die je krijgt noemen ze dat. Uiteindelijk zullen de extra uren me wel ten goede komen achteraf in de verdere fases ook.

Vrijdag is het normaal zover... na twee maanden gezever met het programma hier kan ik eindelijk solo gaan vliegen. Het werd eens tijd. Ze geven wel toe dat er iets niet juist is met het programma maar daar ben ik vet mee, normaal ga je solo na een kleine maand...ik zit er hier al twee. Hopelijk gaat de rest wat sneller want aan dit tempo kan ik al plannen maken om oudejaarsavond te vieren in Las Vegas ofzo.

Geniet van een mooie lentedag in het belgenland, den deze gaat zich nog wat bezighouden want ik heb nog steeds geen zin om te gaan slapen :D

No comments:

Post a Comment