Saturday, March 19, 2011

Checks, hearingboards, cancellations and so on...

Het is nu al even geleden dat ik hier nog eens wat neergepend heb maar dat had zijn redenen. Het loopt hier niet bepaald zoals ik het verwacht had met de opleiding.

Onze klas is de eerste die met het nieuwe trainingsprogramma werkt en het is ondertussen wel duidelijk geworden dat het gewoon niet goed genoeg werkt. Nadeel hiervan is dat wij opdraaien daarvoor. Van de negen personen van onze klas zijn er nu nog maar 4 solo, 1 persoon moet zijn pre solo check nog doen en van de vier personen die solo zijn, zijn er maar twee van de eerste keer door op hun pre solo check. En toevallig hadden die twee een tiental uur ervaring op zweefvliegers. De rest is op Thomas na die hem nog moet doen minstens ene keer niet geslaagd op zijn pre solo check.
Dan zijn er nog de mensen zoals Ivo en ikzelf die deze check twee keer falen en dus automatisch voor een hearingboard moeten verschijnen. Dit is een soort vergadering tussen de student, de chief flight instructor en de betrokken instructeurs.

Ik had dit dus gisteren na een week aan de grond te hebben gestaan. Wat er gezegd is geweest wist ik al langer, het heeft tijd nodig, er zijn te weinig uren voor het solo gaan en ik moet twee extra missies vliegen voor ik nog een poging kan doen.

Mijne kop stond er dus niet naar om deze blog wat bij te werken of om het verhaal nog eens aan iedereen appart te gaan uitleggen op skype ofzo.

Genoeg daarover, vandaag zou ik weer gevlogen hebben maar door gebrek aan vliegers heb ik na 5u wachten maar gecancelled. Morgen een nieuwe poging dus.
Ondertussen is er wel een incident geweest op de luchthaven hier toen ik moest wachten. Een cirrus sportvliegtuigje is bij go-around na niet geslaagde landingspoging in de problemen gekomen en is gecrasht langs de landingsbaan hier. Het fijne weet ik er ook niet van maar blijkbaar door de verraderlijke wind met de tip van de vleugel de runway geraakt en zo van de baan geraakt. De drie inzittenden zouden ongedeerd zijn. Meer weet ik er ook niet van.

Voor de rest gaat het hier zen gewone gangetje, lekker warm weer geweest afgelopen week, het begint er stilletjes aan aan te komen die saunatemperaturen. Binnen een maand komt die 40 graden stilaan in zicht. We zijn eerder deze week gaan profiteren van dit weer door een boot te gaan huren op Canyon lake. Voor 90 dollar per uur gaat dat hier zomaar, een speedboot voor 6 man huren zonder enig vaarbewijs. Leuk land toch op sommige gebied. Beetje cruisen op het water tussen de hoge rotsen door, heerlijk gewoon.

Met de limo hebben we ook een gelukje gehad, een kapotte koelingsleiding hebben ze vervangen ondanks dat we zeiden dat het niet moest gezien de hoge kosten. Omdat we zo goede klanten zijn daar moesten we enkel de kosten betalen van het nazicht wat er aan miswas. 46 ipv 170 dollar betalen, altijd mooi meegenomen.

Meer heb ik niet te vertellen voor de moment. Ik moet nog een beetje overhouden om te vertellen voor als ik ooit terug kom naar het gekke belgenland. Aan het huidig tempo hoop ik terug te zijn voor oudejaarsavond. ;) De geplande terugkeerdatum van eind augustus zal niet meer gehaald worden denk ik, maar hier kan het soms dan wel weer supersnel gaan als ze willen.

No comments:

Post a Comment