Wednesday, March 9, 2011

The return of the Locaaaaaaaa

Ik ga hier even het verhaal neerpennen van onze limo 'Locaaa'. Ze heeft heel wat meegemaakt ondertussen.

Het begon allemaal op een dinsdagavond vorige week... ik had niks te doen en ging even genieten van het heerlijke uitzicht over de stad in de heuvels. Een plek die Thomas ons getoond had en echt een plek is om even tot rust te komen. Yves was naar Las Vegas voor zijn ouders te zien en ik had de limo dus voor mij alleen. Op een rustig cruisetempo de heuvels in en eenmaal aangekomen in de bergen leg ik de motor stil en stap uit om van het uitzicht te genieten.

Plots hoorde ik een raar geluid komende van de limo, even de motorkap opendoen en het leek een soort kokend geluid. Bleek het reservoir voor de motor koelvloeistof te trillen onder het koken van de koelvloeistof. Omdat het gevaarlijk is deze te openen ben ik maar op het gemakske teruggereden naar de springs en heb ik gewacht tot de ochtend erop om dit na te kijken.
Bon, dag erna heb ik dit dus nagekeken en het reservoir bleek zo goed als leeg te zijn. Ik heb er uit voorzorg wat water ingegoten en reed naar de (waar kan het ook anders ) Walmart. Maar toen ik de auto in achteruit wou zetten bleek dit niet te lukken en kon ik de versnellingshendel volledig op en neer bewegen zonder van versnelling te veranderen.

Niet bij nagedacht en even geparkeerd en de motor stilgelegd. Dit was dom want een automatische versnellingsbak in DRIVE kan niet meer worden gestart. Bon, ik dus te voet via de garage en een sleepwagen gebeld. Op deze heb ik uiteindelijk van 12h tot 16h op gewacht om op te dagen en hij kon dan niet eens de limo slepen wegen te lang en te laag bij de grond.
Omdat het al laat werd ben ik dan maar gewoon terug gegaan naar de springs en zou ik de dag erna wel bellen om een sleepwagen die de limo wel kon slepen. Uiteindelijk ben ik met Yves en zijn familie naar Tucson gegaan en hebben we de limo gewoon laten staan op de parking voor een dag langer. Geen goed plan blijkbaar...

Ondanks dat de winkel 24h op 24h open is voor 365 dagen per jaar hangen er blijkbaar bordjes dat je er niet gedurende lange periodes snachts mag parkeren en dat ze hem wegslepen dan. Ik had deze natuurlijk niet gezien en ook niet bij stilgestaan, want de winkel is tenslotte altijd open.

Dag erna, vrijdag ondertussen, had ik eerst een vlucht en erna was ik met Thomas uitgenodigd voor een bbq bij Yves zijn ouders. Erna hadden we goesting in een pintje en gezien ik nog wat had liggen in de koffer van de lino reden we er even langs. Bleek de limo toch niet weg te zijn zeker... het eerste gedacht was gestolen maar na navraag in de Walmart bleek hij gesleept te zijn. Ze wisten enkel niet waar en we moesten zelf maar rondbellen of wachten tot zaterdagmorgen om te vragen waar hij naartoe was.

Bon, dat hebben we dus gedaan en bleek dat hij naar Gilbert was gesleept (kwartier van hier) maar dat in het weekend dat ding niet open was en we dus extra moesten betalen voor die twee dagen omdat ze niet open waren. Maandagmiddag zijn we er uiteindelijk om gegaan en hebben we hem laten slepen terug naar onze garage. Bijna 300dollar alleen voor dit gedoe, en dan wisten we niet eens wat er mee mis was. We hadden echt schrik voor de versnellingsbak en dat grapke zou ons dan een dikke 2000dollar gekost hebben.

Uiteindelijk zijn we vandaag erom kunnen gaan na herstel. Gisteren hebben ze ons weten te zeggen dat het de kabel van de hendel die los was gekomen en een T stuk van de koeling dat moest vervangen worden. Het heeft ons uiteindelijk meer gekost voor het slepen enzo dan voor de herstelling zelf.

Sinds vandaag staat de trots van de Springs dus weer hier te blinken met zijn wapperende vlagjes...de president has returned!

No comments:

Post a Comment