Sunday, February 13, 2011

First cancellation

Vandaag wou ik weer vol goede moed het vliegtuig instappen om de mindere vlucht van gisteren door te spoelen. Een kwartier na aanmelden werd ik naar dispatch geroepen. Mijn instructeur zat vast met een kapotte band in Coolidge en ze moesten een reservewiel vliegen naar ginder en tegen dat ze terugwaren zouden we 2,5h verder zijn. Ik had de keus te cancellen of te wachten.

Ik heb besloten om te wachten, tegen de verwachte terugkomst was er nog een hele namiddag over moest mijn instructeur nog willen vliegen. Omdat ik nog wat wou eten en Yves ook nog moest eten ben ik Yves gaan halen om een slaatje te gaan eten bij Carls Jr en erna samen terug naar school te gaan.

Eenmaal op school krijg ik na een tiental minuten telefoon van Roxane. Na het vervangen van de kapotte band en het taxien naar de runway bleek nu ook de andere band kapot te zijn. Omdat het toestel met de reserveband geen twee reservebanden bijhad voor het hoofdlandingsgestel konden ze dus weer enkele uren wachten.
Dit betekende voor mij wel mijn eerste cancellation. De vlucht van vandaag is voor mij dus niet doorgegaan en ook die van Thibaut na mij is niet doorgegaan.

Ik vond het ergens niet zo erg want nu kon ik even relaxen na de hectische vlucht van gisteren. En ik sta morgen ook niet gepland dus ook morgen een dag aan de grond. Kan ik van profiteren om wat theorie bij te schaven. Het nadeel is wel weer dat ik niet vlieg, ik dinsdag weer vlieg normaal en dan weer direct twee dagen aan de grond sta omdat het de vrije dagen zijn van mijn instructeur.
Niet echt optimaal om in een ritme te komen. Maar dat is luchtvaart nu eenmaal, onregelmatig en altijd onverwachte toestanden. Dat maakt het ook wel weer aantrekkelijk!

Ik ga nu naar de film met Yves en nog wat volk. In menne zetel zitten doe ik al genoeg in de lucht :p

No comments:

Post a Comment