Sunday, February 20, 2011

I shot the sherrif!

Scottsdale Gunclub, bestemming nummer een na mijn gecancelde vlucht van zaterdag. Samen met Ivo, Bob, Thomas en Yves zijn we een keertje letterlijk wat geld gaan verschieten.

Bob en Ivo hadden een schietbaan en Thomas Yves en ik had er eentje. We moesten natuurlijk ook een wapen kiezen en we wouden eerst iets kleins kiezen en erna als de kogels opwaren een groter wapen nemen. Helaas was de tijd te beperkt om na het handwapen nog een groter te gaan nemen.

We hebben uiteindelijk dus enkel geschoten met de Glock 17. Hetzelfde wapen waar de belgische politie mee rondloopt volgens mij. Ik was eerst aan de beurt en het ging verbazend vlot om de lader vol kogels te steken, het geweer te laden en klaar te zijn om dat blad papier vol gaatjes te pompen. Ik had natuurlijk wel even wat uitleg gevraagd aan een van de werknemers daar om zeker veilig bezig te zijn.  Het blijft een gevaarlijk wapen natuurlijk.

50 kogels, 3 missers, 19 headshots, 4 armshots en 24 chestshots. Het blad heeft het helaas niet overleefd...

Maar damn... I loved it! Ik ga er zeker nog terug gaan en ik ga zeker iets groters proberen. Ik heb 6 kogels geschoten met een 357 magnum van Ivo en Bob en dat ding had pas een terugslag! Heerlijk gewoon, maar het was wel een absurd gezicht. Er stond een manneke van max 10 jaar met een MP5 te schieten, een semi automatisch machinegeweer waar de Britse SAS volgens mij mee werkt. God bless America zeker...

Hier wat links naar filmkes die we gemaakt hebben.

Tom in actie: klik hier
Yves in actie:klik hier
Thomas in actie:klik hier




Deel twee van de avond was een bowlingavond in Mesa. Maar dat was niet zo opwindend als de gunclub dus ga ik er niet veel over zeggen. Het was fun, gezellig en amusant.

No comments:

Post a Comment